its the highs and the lows

- Do you belive in miracles?

- Do you belive in miracles?
- Not really

fredag 5 juni 2009

Wilco - how to fight loneliness




Jag har varit på äventyr idag. Ni vet, sådär som när man var barn. Då var ALLT ett äventyr. Precis så var det idag också. Alla smaker och lukter är en explosion för sinnena. Och sen du. Du är också en stabil, långsam explosion.... för mig iaf. Ni vet.
Sen skrattade vi i regnet ihop under ett gult paraply. Ni vet.
När du förklarar något invecklat och jag inte fattar alls. Och du bara skrattar. Ni vet.
Och sen säger du bara att vi borde åka på semester ihop, till en ö som du inte ens minns namnet på. Ni vet!
Och jag svara undvikande och tänker tyst att jag vill vara i sverige i sommar.
Men det räcker inte för dig. Du vet.
Vi räcker inte för dig.
The world is not enough, och så vidare.



Ni vet.
Ni förstår, ni nickar.











.

.
.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Om mig

Lyssnar ibland, pratar ibland.