its the highs and the lows

- Do you belive in miracles?

- Do you belive in miracles?
- Not really

fredag 5 juni 2009

Att resa




Allt kan kokas ner till ATT RESA.
Faktiskt.


Det här låten är nästan obeskrivligt snygg. Men dessutom så är den en resa varje gång man hör den. Den har kontraster, är melodiskt och svävande ibland, och bryter av med ljudkaskader som frestar öronen ett par sekunder, och man undrar "ska det verkligen låta såhär?"
Men precis då bryts den tunga ljudbilden och flygelljud flyger fram.

DU måste lyssna på det här, hela låten, inget spolande. Och ganska högt.
Jag reser varje gång jag lyssnat igenom den, den har en förmåga att förändra tankeläget.
Kanske hos dig också?
Det kanske är jag som är konstig, mig det är fel på.
Kanske ser jag någon ni inte ser. Och hör.

Inatt drömde jag om park, öl och sol.
2 av 3, två av tre

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Om mig

Lyssnar ibland, pratar ibland.