its the highs and the lows

- Do you belive in miracles?

- Do you belive in miracles?
- Not really

lördag 23 maj 2009

Kim & Jessie




När jag är okreativ så tenderar jag att tycka att min uppgift är att tipsa om bra musik.

Today I am okreativ grande.

Jag läser lite om EU-valet, och blir mest förbryllad över hur alla partier gör så himla grova förenklingar om allt.
Vet ni vilka jag vill rösta på?
På det partiet som kommer till en partiledardebatt, men istället för att hålla korta, luddiga och farligt förenklade anföranden, så säger de bara:

"Jag är ledsen, men det GÅR inte att förklara såhär i en kort debatt vad vi tror att är rätt sätt att tackla de här frågorna. Världen är mer komplex än så. Vi vill inte vilseleda någon genom att ge er falska förhoppningar och förvridna förkortningar. Men vi har skrivit en bok på X -100 sidor som steg för steg går igenom vår analys, komplett med hänvisning till ledande forskningsresultat inom ekonomi och social science. Vi vill inte stå här och scora enkla poänger genom tomma utspel mot våra motståndare, Vi struntar i sandlådan, och hoppas ni gör det också. Läs vår bok, om det som vi disskuterar där verkar vettig, rösta på oss, om du inte håller med oss, rösta på någon annan"

Thats who.




.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Om mig

Lyssnar ibland, pratar ibland.