its the highs and the lows

- Do you belive in miracles?

- Do you belive in miracles?
- Not really

torsdag 9 april 2009

Din skugga

När jag gick på gymnasiet så gick jag och köpte en CD som var sådär galet ledsam.
Du vet, på det bra sättet. Jag är en sucker för såna.
Anyway. Jag köpte för att, om en bara en smula, dämpa bort tankar på framtid. Men mest för att förtränga att jag var dödlig förälskad i någon som var helt beyond. Mmm, ni förstår!
Tror att cd-n snurrade i min spelare i en månad i streck
En dag inledde hon ett samtal med mig utanför en bildsal, om DET albumet.

Efter den dan var vi oskilljaktiga i nästan ett år. Ett bra år.

Det kanske är därför jag tror litegrann att jag kan bota det här nu genom att skaffa massa ledsen musik. Att allt kanske på något magiskt sätt löser sig då.

Hur gör ni egentligen? När ni ordnar upp era liv???
Vad har ni gör ansiktsuttryck och jeans på er då.
Jag behöver veta.
Har alltid trott att man han färgglada sneakers den dan, men jag KAN ha fel.

Vilken låt var det mest då?
Jo:


Jag blir din skugga.
Mhm

1 kommentar:

Camilla sa...

godmorgon mr P.

det där du skrev om att nästintill vara en anonym bloggare kan jag instämma helt på. har förvisso ingen aning om vem eller hur många som läser den. jag brukar intala mig själv att det mest är du, mina två närmaste vänner & min pojkvän. prestationsångest deluxe om jag visste att en miljon kikade in varje dag. tur att man liksom inte är känd. för mig är bloggande bara nonsens men oftast tilltalar nonsens mig så därför bloggar jag. min lilla dagbok. jag skulle t.o.m påstå att jag varit bloggerska i hela mitt datorstyrda liv. sedan jag började knappa på tangenterna har jag fyllt tusentals word-dokument med mina knasiga tankar. hur som helst. nu fick du mig att sväva ut igen.

jag gav mig allt ut på lite "grill" igår. vi satt utomhus en bra stund i sällskap med kilovis av godis, bag-in-box-vitt, musik ur högtalare och dans på sten. jag hade nästan glömt bort hur skönt det kan vara att bara befinna sig utomhus en varm vårkväll och skratta sig fördärvad! rätt sällskap.

jag gillar väl inte riktigt att ditt liv är så turbulent just nu. varför är det så? fast ordet har ju olika definitioner, right? jag kanske också har ett lite turbulent liv just nu, även om jag inte tänker så. jag försöker komma fram till om jag vill bli det ena eller det andra. jag vill fly den här spökstan. jag vill se världen. jag vill göra ALLT och jag vill göra det NU! det är nästan lite jobbigt när det rycker i en så där. det är ju trots allt, inte så enkelt.

vart bor du mr No Direction Home? är du söderkis eller norrlänning? hemmakväll eller utekväll? (ush vad blev det här för utfrågning egentligen!) känn dig alltså inte manad att svara.

nu ska jag korka upp påskmusten och se på film.

sol till dig. kram.

Om mig

Lyssnar ibland, pratar ibland.