its the highs and the lows

- Do you belive in miracles?

- Do you belive in miracles?
- Not really

måndag 17 november 2008

"jag önskar mig i julklapp att du vaknar upp mitt i en lycklig Sigur Ros låt"



jag får ingen kontakt.
vad är upp med det?
vad gör du som är så viktigt?
jag tror inte du gör något.
men du vill inte.
jag är en stor smula krossad.

jag förstår att du tar det helt fel.
det skulle jag kanske också gjort.

jag vill bara säga att du är så bra som man kan bli härivärlden.
att jag beundrar dig på avstånd, men inte kräver något alls av dig.

utom ett svar på min halvutsträckta hand ibland.
knappt ens det.

jag vill mest bara höra att du har det bra. eller om det inte är det, så att det är inget-bra då.
jag kräver inga utläggningar om detaljer, eller att ska vilja fika bort en eftermiddag med mig.
förstår du inte att jag inte kräver något alls?

nej, du gör inte det.

jag vill inte tränga mig på.
bara säga att du verkar vara fantastisk.
och sen gå.
så du kan förstå att jag inte vill något.
annat än att du ska sova bra.


du är en person som lever i en deppig-som-tusan Elliot Smith låt.
du somnar till den, någonstans i 3e refrängen.
Och jag önskar mig mest av allt i julklapp att du vaknar upp mitt i en euforiskt lycklig Sigur Ros låt.
Precis där det känns som att allt har en mening, och du ser ditt kompisgäng stå i en ring runt dig, men utsträckta händer och leenden.

jag kan se det framför mig.
de har alltid förstått att det är där du hör hemma.
du har bara anat det

för mig har det precis insikten gått upp.


(bild från random, men bra, streetart-sida)

Inga kommentarer:

Om mig

Lyssnar ibland, pratar ibland.