its the highs and the lows

- Do you belive in miracles?

- Do you belive in miracles?
- Not really

torsdag 27 november 2008

Arm the homeless




Hej Bullen!
Jag har ett problem.

jag såg just på Debatt på SVT, ni vet, janne josefsson och så.
En ung tjej, i min ålder, kanske något år yngre var gäst.
Hon hade en 1 års bebis med sig. och gissa vad, de har blivit utsparkade av alla.
Familj, socialen, kommunen, typ alla.
De bor på ett hotell som ett jäkla TVprogramm betalar.

Jag tänker:
Ni kan bo hos MIG! Vi gör ett avtal, att ni kan bo här en månad. Här mitt i västSverige.
Staten Sverige. Fattar ni?
Jag har en soffa och en tältsäng, och ett vardagsrum som ni kan bo i. sålänge!!!!
Fattar ingen?
De behöver hjälp.
Jag betalar rätt så många kronor i skatt varje månad.
ganska många kr BOOOOORDE gå till den där tjejen, eller någon i hennes situation.
Fattar ni, miiiiiiinst.

Vad ska vi göra? Vi behöver långsiktiga planer.
Men det räcker inte att lösa problematiken på 10-15 års tid.
Hon behöver hjälp imorgon. Hon struntar i våra långsiktiga planer (Trots att vi behöver dem)
NU nu nu nu . det är de 4 nyckelorden.

jag vill sträcka ut min hand. jag har pengar över. Om jag struntar i EN DEL av min lyxkonumption nästa månad, så kan Bianca och hennes son bo här en månad. Jag ordnar mat och allt. Ni behöver bara komma hit.

1 kommentar:

Anonym sa...

oj oj ja.. maggio är underbar..

Om mig

Lyssnar ibland, pratar ibland.