its the highs and the lows

- Do you belive in miracles?

- Do you belive in miracles?
- Not really

onsdag 11 februari 2009

Viskningar och rop




Ett av mina svenska favvo-band de senaste åren är Peggy Lejonhjärta.
Kanske är det för att de var ett av de första svenska pop-band som jag gillade på riktigt.
Kanske var det för att nästa alla deras texter handlar om att överge den lilla staden/byn/whatever för storstadens äventyr. Och när jag hörde dem första gången så hade jag precis gjort hela den grejen.

Kanske är det för att de skrivit en låt där en textrad är:

"du ringde mig från köpcentret, och frågade, vad ska jag köpa
jag sa
köp Tom Waits - Closing Time
För spår nummer 6 handlar om oss"

Och jag känner lite så.
Då och nu.

Fast olika personer såklart.
Jo mmmm.

Inga kommentarer:

Om mig

Lyssnar ibland, pratar ibland.