its the highs and the lows

- Do you belive in miracles?

- Do you belive in miracles?
- Not really

måndag 9 februari 2009

du vet inte något om sånt





Igår är ett mysterie.

Ibland gör man rätt ibland gör man fel, som någon sjöng på radion idag.

Du gör fel ibland.
Igår gick nog saker lite fel för dig och du försökte säkert lösa det på det bätsa sättet du kunde komma på. Just då.

Idag tänker du säkert annorlunda på det. Du är säkert hemma igen.
Egentligen borde du nog inte vara där något mer.
Jag anar att det är något som du vet bättre än någon annan.

Med den styrka som handen trycktes igår. Jag ville bara säga något snällt och fint. Och jag hade menat det. Men det hade uppfattats fel.
En annan gång.
Vi pratar om det en annan dag.
I ett annat liv, flera dagar från nu.
Mmm.

Du är lite omringad av drama. Varför är det så?
Ingen vet.

En sak är säker, du sprider äventyr omkring dig. Vart du än går, cyklar eller midnattsimmar.

En annan gång ska jag midnattssimma med dig. Men inte nu, inte i januari.
Vattnet är så kallt att en av oss inte överlever äventyret. Det allra sista.

En annan dag.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Om mig

Lyssnar ibland, pratar ibland.