its the highs and the lows

- Do you belive in miracles?

- Do you belive in miracles?
- Not really

fredag 12 februari 2010

caymani



och the Caymans. Det hände inte så mycket med det.
saker saktade ner och försvann i sanden.
Ingen kunde följa med.

Idag köpte jag biljetter till en annan ö.
Ensam.

Inte "själv".
Själv är en förskönande omskrivning av ensam i svenskan.

För att citera F.Lindström:
"man säger: 'jag gick på bio själv'
Ja, tacka fan för det, vem skulle gjort det åt dig?"

.
.
.

6 kommentarer:

Ylva sa...

gotland eller bahamas?

(får jag följa med?)

RoyalPostalService sa...

Konstigt nog varken eller.
Kanske till sommaren; Gotland, inte bahamas.

Faktiskt blev det den finaste ön i bohuslän istället. Smäller ganska högt det också.
Klart du får följa med.

Ylva sa...

trevligt, sänd mig detaljerna :) var på en fin ö i bohuslän en gång, men då var det varmt och längesedan.

(själv är någonting fysiskt, ensam är själen?)

RoyalPostalService sa...

jamen visst. maila på superviktigpost[snabelA]hotmail.com, så får du resplanen.

bohuslän är fantastiskt fint, men kan nästan lova att det inte är varmt, inte nu iaf.

har hört massa resonemang om att svenskar har slutat använda ordet Ensam, till fördel för Själv. Pga att ensamhet är skambelagt i vår kultur. Själv är ett positivt ord, Ensam ett negativt.
Säkert inte helt vetenskapligt belagt, men ganska intressant ändå.

Ylva sa...

är nog mer en önskedröm än en realitet att jag ska kunna skolka och åka söderut på ett tag (ska iofs till prag om 4 veckor!).
men hade varit stört kul/läskigt att se vem du är på riktigt någon gång :o
kanske mejlar dig ändå nångång bara därför att

RoyalPostalService sa...

önskedrömar är the stuff. men oftast just bara drömar, men såna är fina också.
Förstår knappt själv att jag lyckades ta jobbledigt för att ge mig av. (bara två dagar, men ändå en minisemester).

prag låter väldans fint. inte bohuslän-fint, men ändå;)

tycker absolut du ska maila ändå nångång, baraföratt

Bloggarkiv

Om mig

Lyssnar ibland, pratar ibland.